Agnieszka Stein i Gosia Stańczyk zapraszają na:
Program webinarowy dla profesjonalistów
Zapraszamy Was do biblioteki webinarowej PRO.
To 3-miesięczny dostęp do archiwum 26 webinarów.
Co oferujemy?
Rozwój
Dbanie o siebie
okazja do refleksji
łatwość
(zasoby webinarowe zebrane w jednym miejscu)
Webinaria
Praca z ludźmi jest dziedziną, w której stale rozwijamy się i uczymy czegoś nowego. Widzimy, że poznawanie nowych umiejętności pomaga nam dbać o siebie i oszczędzić sobie frustracji i utraty energii.
Webinaria będą okazją do tego, by w bezpiecznych warunkach przyglądać się swojej pracy i poznawać nowe perspektywy narzędzia i umiejętności.
Agnieszka Stein
Jestem psychologiem i autorką książek dla rodziców. Od 1999 roku udzielam indywidualnych konsultacji w sytuacjach wątpliwości wychowawczych, pomagam w rozpoznawaniu wyzwań rozwojowych i podpowiada, jak wspierać dzieci przechodzące przez różne trudne dla nich sytuacje. Wspieram psychologów, terapeutów i nauczycieli w ich relacjach z dziećmi i rodzicami. Prowadzę warsztaty, superwizje i konsultacje. Pracuję w Bliskim Miejscu w Warszawie. Wspieram profesjonalistów w ramach projektu RB PRO (Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów).
Gosia Stańczyk
Jestem psychologiem, mamą trojga dzieci. Wspieram rodziców i nauczycieli w poszukiwaniu wiedzy, narzędzi i sposobów na satysfakcjonujący, oparty na szacunku kontakt z dziećmi. Udzielam konsultacji psychologicznych w Bliskim Miejscu w Warszawie, prowadzę warsztaty dla rodziców, webinaria i superwizyjne spotkania dla nauczycieli. Jestem autorką książki „Rodzeństwo”. Piszę blog poświęcony sprawom rodzicielstwa i rozwoju: gosiastanczyk.pl
Archiwum
Przez całe 3 miesiące masz dostęp do nagrań 26 webinarów dla profesjonalistów. Każde webinarium ma także wersję mp3.
NAGRANIA
Spis nagrań dostępnych w bibliotece:
1. Co zamiast kar i nagród?
2. Wspieranie rodziców i dzieci w duchu rodzicielstwa bliskości
3. Mity wokół kar i nagród
4. Jak w pracy z grupą rezygnować z kar i nagród?
5. Strefy regulacji
6. Mechanizmy działania i konsekwencje kar i nagród w oparciu o wyniki badań naukowych.
7. Konsultacje online
8. Relacja, regulacja i rozwój u dzieci ze specjalnymi potrzebami
9. Dbanie o siebie
10. Wysoko wrażliwe dzieci
11. Porozmawiajmy o seksualności
12. Rodzice i szkoła
13. O uczeniu się i rozwoju
14. Adaptacja do przedszkola
15. Wysoka wrażliwość
16. Budowanie współpracy w szkole i przedszkolu
17. 10 nieporozumień wokół poczucia własnej wartości
18. Jak rozumieć rozwój?
19. Podstawowe narzędzia konsultanta
20. Czego się boją konsultanci
21. Poczucie własnej wartości
22. Asertywność w pracy profesjonalisty
23. Strach i lęk
24. Jak wspierać rodziców, którzy są w konflikcie wokół wychowania dzieci
25. Jak nie być ratownikiem
26. Seksualność
Szczegółowe opisy webinarów:
1. Co zamiast kar i nagród?
W trakcie tego spotkania chcemy dać uczestnikom więcej jasności, odnośnie tego, czym jest kara i na czym polega jej działanie. Porozmawiamy też o sytuacjach, kiedy kara ukrywa się pod nazwą „konsekwencja’. Pochylimy się nad popularnymi przekonaniami rodziców oraz mitami dotyczącymi nagród i kar. Opowiemy, jak wspierać dzieci w rozwoju i budować z nimi głębsze relacje, rezygnując z kar i nagród. Chcemy wam też pokazać, jak rozpoznawać 4 sposoby wpływania na zachowanie dzieci: kary, nagrody, pochwały i krytykę, dlaczego są one takie kuszące i czemu często tak trudno nam wyobrazić sobie sytuację, w której mielibyśmy, w relacji z dziećmi, rozwiązywać różne codzienne trudności bez nich.
2. Wspieranie rodziców i dzieci w duchu rodzicielstwa bliskości
Jak wspierać rodziców w odchodzeniu od kar?
Jak im pomagać, jak ich nie oceniać.
Czy potrzebujemy argumentów?
Jaki cel realizuję?
Jakich narzędzi używać, by pomagać rodzicom znajdować nowe rozwiązania i strategie?
Agnieszka Stein o webinarium: Kiedy chcemy wspierać innych dorosłych w zmianie, na przykład takiej jak odchodzenie od nagród i kar, potrzebujemy narzędzi, które pomogą nam wyjść z modelu, na którym opierają się nagrody i kary. Potrzebujemy nauczyć się rezygnować z oceniania i krytykowania. Z postawy, która stawia nas ponad drugą osobą, z dzielenia zachowań na dobre i złe, właściwe i niewłaściwe. Potrzebujemy odejść od perspektywy zmieniania ludzi na perspektywę wspierania ich w zmianie. Temu będzie służyć nasze webinarium.
3. Mity wokół kar i nagród
Czy słyszałeś kiedyś, że jeśli nie pokażesz dziecku konsekwencji, to ono nie nauczy się zasad społecznego współżycia?
Czy nie masz czasem takich myśli, że gdybyś stosował kary i nagrody to byłoby łatwiej?
Czy ktoś ci kiedyś powiedział, że Twoje dzieci robią wszystko, co chcą?
Czy nie masz czasem pokusy, by nagrodzić dziecko, by ono mogło zwiększyć swoje wysiłki i więcej osiągnąć?
Czy zastanawiasz się, jak Twoje dziecko poradzi sobie w świecie w którym są kary i nagrody, skoro nie będziesz ich w relacji z nim stosować?
Zapraszamy na webinarium, poświęcone mitom wokół nagród i kar.
Być może jesteście jednymi z tych, którzy wyrośli w przekonaniu, że kary i nagrody są niezbędnym elementem wychowania, rozwoju i nauki. A może należysz do grupy tych, którzy nie wierzą w nie, ale gdy ktoś kwestionuje Twoją perspektywę, zaczynasz się zastanawiać, czy oby nie jesteś w błędzie.
Naszym celem jest przyglądanie się popularnym mitom, by dać uczestnikom jasność, jak mogą radzić sobie, z wątpliwościami, komentarzami bliskich i dalszych osób, które kwestionują podejście bez nagród i kar.
Niezależnie od tego, czy chcecie dopiero rozejrzeć się w podejściu bez nagród i kar, czy czujecie się w nim już ugruntowani i chcecie drążyć głębiej, ufamy, że znajdziecie dla siebie coś, co będzie poszerzało Waszą perspektywę.
4. Jak w pracy z grupą rezygnować z kar i nagród?
Zapraszamy wszystkich psychologów, pedagogów i psychoterapeutów, pracujących z dziećmi i z rodzicami, których chcą wspierać w podejściu bez nagród i kar. Chcemy szczególnie zaopiekować się tymi osobami, które pracują z grupami dzieci (albo wspierają takie osoby), bo to szczególna forma pracy i mało jest dostępnego na ten temat wsparcia.
Webinarium adresujemy szczególnie profesjonalistów, którzy pracują z grupami dzieci: nauczycieli szkolnych i przedszkolnych, wychowawców, opiekunów świetlicowych oraz kolonijnych, terapeutów zajęciowych, edukatorów, organizatorów zajęć tematycznych i rozwojowych, animatorów kultury.
Podczas webinarium poruszymy następujące tematy:
Jak zmieniać pracę z grupą dzieci, by była ona coraz mniej oparta na karach i nagrodach?
Niektóre nagrody i kary wpisane są w przepisy oświatowe i i mamy świadomość, że nie da się czasem z nich całkowicie zrezygnować na gruncie szkolnym. Opowiemy o tym, jak można pracować, zmniejszając ich ilość i wpływ.
Jak opiekować się dziećmi, które w grupie szkolnej/przedszkolnej doświadczają kar i nagród (będąc rodzicem, pedagogiem, psychologiem)?
Jaki wpływ wywierają kary i nagrody na funkcjonowanie grupy?
Jakie są mechanizmy i konsekwencje rywalizacji?
Jak identyfikować w środowisku grupowym kary, nagrody, oceny i pochwały? Czasem wcale nie tak łatwo je rozpoznać.
Czym można zastępować motywację zewnętrzną, kary i nagrody oraz jak zmieniać język, odchodząc od języka ocen, do języka, który bierze źródło z ciekawości?
5. Strefy regulacji
Strefy to teraz najcenniejsze narzędzie, którego używamy w swojej pracy. Dlatego chcemy się dzielić nim na każdym szkoleniu i z każdym specjalistą, którego znamy. Strefy pomagają nam zadbać o siebie, budować relację z naszymi klientami i uczyć ludzi dbania o siebie i empatii. Pomagają nam nie oceniać i znajdować rozwiązania w trydnych sytuacjach. Opowiadamy o tym modelu, kiedy mówimy o nagrodach i karach. O rozwoju. O budowaniu odporności psychicznej. Dosłownie wszędzie.
6. Mechanizmy działania i konsekwencje kar i nagród w oparciu o wyniki badań naukowych.
Wiedza o badaniach na temat kar i nagród nie służy nam do przekonywania rodziców i polemizowania z nimi. Ale przydaje się bardzo do tego, żeby mieć jasność w kwestii tego jakie podejście chcemy pokazywać naszym klientom. Opowiadamy też o badaniach rodzicom na spotkaniach i warsztatach po to, żeby bardziej zobrazować pewne zależności i zagadnienia. W tym webinarze chcemy się z Wami podzielić skąd bierzemy te historie o badaniach, jak sprawdzamy, które do nas przemawiają i jak z nich korzystamy.
7. Konsultacje online
Praca konsultacyjna online, choć ma realizować te same cele, co tradycyjne konsultacje psychologiczne, ma swoją specyfikę i wiążą się z nią dodatkowe wyzwania.
Podczas webinarium poruszymy następujące tematy:
Czym konsultacje online różnią się od tradycyjnych?
Jak się przygotować?
Poufność i prywatność
Jak zaopiekować się poczuciem bezpieczeństwa klienta i budować relację?
Jak zadbać o siebie i swoje granice
Specyfika konsultacji w rodzicielstwie bliskości i włączanie jej w pracę online
Konsultacja z jednym rodzicem i z parą rodziców
Plusy i minusy zdalnego wsparcia
Wyzwania związane z konsultacjami online
Jak radzić sobie z sytuacjami, które trudno zorganizować w formie online
8. Relacja, regulacja i rozwój u dzieci ze specjalnymi potrzebami
Jest taka grupa dzieci, o których najczęściej mówi się, że bliskościowe podejście nie ma wobec nich zastosowania. W rozmowach na temat regulacji emocjonalnej i podejścia bez kar i nagród kwestia dzieci ze specjalnymi potrzebami wywołuje wiele pytań i wątpliwości.
Zapraszamy na webinarium podczas którego:
będziemy się tym wątpliwościom im przyglądać, sprawdzać co za nimi stoi,
pokażemy, że różne rodzaje dziecięcych trudności można rozumieć jako problemy regulacyjne i jak wiedza o regulacji emocjonalnej może pomóc w pracy z dziećmi i rodzinami
jak szukać rozwiązań trudnych sytuacji, biorąc pod uwagę trzy aspekty: relację, regulację i rozwój.
Webinarium jest adresowane do osób, które pracują z rodzinami i z dziećmi: do psychologów, terapeutów, nauczycieli, pedagogów specjalnych oraz innych osób, które w swojej pracy wspierają rodziny.
9. Dbanie o siebie
Dbanie o siebie to podstawa pracy bliskościowego specjalisty. Rodzicielstwo bliskości to głownie nauka takiego zadbania o siebie, żebyśmy mogli mieć zasoby na zatroszczenie się o innych. A bliskościowy specjalista to ktoś kto uczy innych tego, co sam najpierw potrafi. Dlatego dbanie o siebie to nie jest tylko przygotowanie do pracy tylko ważna część tej pracy. A ponieważ w innych podejściach troszczenie się o siebie jest na dużo dalszym miejscu to uczenie specjalistów jak dbać o siebie uważamy za ważny element naszej pracy.
10. Wysoko wrażliwe dzieci
Jest grupa dzieci, około 15-20 procent populacji, które można określić jako “wysoko wrażliwe”. Nie jest to grupa jednorodna. Pomiędzy wrażliwymi dziećmi występują duże różnice indywidualne. Dzieci wysoko wrażliwe, aby dobrze funkcjonować potrzebują dobrych, dostosowanych do ich potrzeb warunków. Oczywiście, wszyscy ludzie, by rozwijać się na miarę swoich możliwości także potrzebują optymalnych warunków, z tym że w przypadku wysoko wrażliwych, te widełki są szczególnie wąskie.
Podczas webinarium będziemy mówić o tym:
Czym jest wysoka wrażliwość?
Co jest jej przyczyną?
Czy to jest „normalne”? Granica między wrażliwością a problemami rozwojowymi.
Jakiego wsparcia potrzebują wysoko wrażliwe dzieci?
Czy można sprawić, że dziecko stanie się mniej wrażliwe?
Kto z niego/niej wyrośnie?
11. Porozmawiajmy o seksualności
Jesteś rodzicem? Chcesz towarzyszyć swoim dzieciom w rozwoju, także na płaszczyźnie seksualności? Masz pytania lub wątpliwości związane z tym obszarem? Zapraszam Cię na webinarium Gosi Stańczyk z Agnieszką Stein, autorką książki „Nowe wychowanie seksualne”.
Dostęp do nagrania webinarium.
OTematy, które były poruszane na webinarium:
Jak rozmawiać z dziećmi o seksualności?
Jak, inaczej niż przez rozmowę przekazujemy wiedzę o seksualności?
Jak reagować na różne dziecięce zachowania?
Jak uczyć dziecko dbania o siebie?
Czym jest seksualność i po co się nią zajmować?
Czy jest się czym niepokoić?
Jak przygotować dziecko do życia w relacjach?
Co wiadomo o seksualności czego nie wiedzieli nasi rodzice?
Jak odpowiadać na pytania dzieci?
12. Rodzice i szkoła
Podczas konsultacji i warsztatów z rodzicami, szkoła często jest gorącym tematem. Zapraszamy do udziału w webinarium, w którym wraz z innymi rodzicami będziecie mogli poprzyglądać się temu, jaki wpływ macie na kształtowanie swojej rodzinnej codzienności i jak radzić sobie z trudnościami na styku domu i szkoły.
Spotkanie adresujemy do rodziców dzieci, którzy:
chcą wspierać swoje dzieci na ich szkolnej drodze
poszukują wsparcia w budowaniu relacji z nauczycielami i radzeniu
sobie z codziennymi wyzwaniami.
Będziemy rozmawiać o tym:
czego dzieci potrzebują na szkolnym starcie,
co wspiera komunikację i budowanie relacji z nauczycielami,
jak rozpoznać i zaopiekować trudności szkolne,
jak szkoła może wpływać na relację rodzic-dziecko i co można robić, by tę relację chronić.
13. O uczeniu się i rozwoju
Chcemy pokazać Wam, jak my się uczymy. Jakie mamy sposoby na rozwój zawodowy, w obszarze związanym z pracą z ludźmi.
Odkrywamy, że dorośli często nie umieją się uczyć, bo szkoła nie wyposażyła ich w takie kompetencje. Często słyszymy o tym, że ludzie wychodzą ze szkoły z przekonaniem, że nie radzą sobie z uczeniem się, że nie potrafią tego robić. Jednocześnie, w tej chwili nie jest możliwe wykonywanie swojej pracy bez ciągłego rozwoju. Ponieważ ludzie zadają nam takie pytania – jak się uczymy, skąd czerpiemy wiedzę, zaczęłyśmy rozmawiać o tym, że podzielenie się tym, jak się uczymy ma dla nas sens.
Chcemy opowiedzieć:
- z czego się uczymy, z jakich źródeł korzystamy, ale też jak to robimy,
- jak dostosowujemy sposób nauki do swoich potrzeb, kondycji, możliwości i do rodzaju materiału do nauczenia się
- jak decydujemy, czego się będziemy uczyć teraz, a czego kiedy indziej
- jak to robimy, żeby w rozwoju nie powielać nawyków wyniesionych ze szkoły
- co nam pomaga rozumieć, koncentrować się i zapamiętywać.
14. Adaptacja do przedszkola
Agnieszka Stein o webinarium:
Adaptacja jest ważnym procesem, bo ma duży wpływ na przyszłe funkcjonowanie dziecka w przedszkolu. Dlatego warto pochylić się nad tym, jak ją zaplanować i przeprowadzić. Dobra adaptacja to początek dobrej współpracy z rodzicami i dziećmi.
Gosia Stańczyk o webinarium:
Jako osoba, która wspiera rodziców, w zakresie adaptacji do przedszkola, mam świadomość jak wielką zmianą dla całej rodziny jest adaptacja do przedszkola. Rozpoczęcie przedszkola to zmiana, która ma wpływ na całą rodzinę, nie tylko na tego kilkulatka, którego dotyczy najbardziej. I nie tylko u niego wywołuje duże emocje. Adaptacja dziecka to adaptacja całej rodziny, dlatego warto chcemy pokazać Wam też, jak wspierać rodziców i budować z nimi relację.
Dla kogo?
Webinarium adresujemy do osób, które biorą udział w procesie adaptacji ze strony profesjonalnej, a więc do osób które prowadzą placówki przedszkolne, pracują w przedszkolach oraz do psychologów, wspierających rodziców i nauczycieli w procesie adaptacji.
Zagadnienia, które były poruszane:
na czym polega proces adaptacji?
adaptacja dziecka i adaptacja rodzica
jaka jest rola nauczyciela w tym procesie?
kryzysy adaptacyjne i trudne sytuacje
o co zadbać, planując adaptację z poziomu całej placówki
pytania o adaptację, z którymi się spotykamy
jak dbać o nauczyciela/siebie jako nauczyciela w procesie adaptacji?
15. Wysoka wrażliwość
Do kogo adresujemy webinarium?
To jest webinarium dla profesjonalistów, którzy pracują z rodzicami i z dziećmi i są zainteresowani tematem wysokiej wrażliwości i wspieraniem rodziców, którzy mają wysoko wrażliwe dzieci.
O webinarium
Rodzice mają coraz większą wiedzę na temat wysokiej wrażliwości. W związku z tym, poszukują specjalistów, którzy są zaznajomieni z tym tematem. Z drugiej strony widzimy, jako profesjonalistki, jak bardzo wiedza o wysokiej wrażliwości pomaga nam wspierać rodziców, którzy zgłaszają się na konsultacje i nie słyszeli o wysokiej wrażliwości.
Spotykamy się z wątpliwościami wokół wysokiej wrażliwości, które można przedstawić w pytaniach:
- „Po co przyklejać dziecku etykietę i tworzyć nowy termin?”
- „Czy rozmowa o wysokiej wrażliwości nie sprawi, że rodzice nie będą szukać pomocy?”
- „Czy określenie dziecka jako wrażliwe nie sprawi, że pominięte zostaną np. trudności rozwojowe/zaburzenia lękowe?”
Przyjrzymy się nim podczas webinarium.
16. Budowanie współpracy w szkole i przedszkolu
W ostatnich latach podejście do pracy z dziećmi ulega zmianie. Profesjonaliści pracujący z dziećmi szukają nowych narzędzi, które pozwolą im opierać relację na równej godności dzieci i dorosłych. Coraz częściej zależy nam, dorosłym, bardziej na współpracy niż na posłuszeństwie. Z drugiej strony, jesteśmy wciąż w momencie, w którym dysponujemy niewieloma narzędziami, które pozwalałyby na budowanie współpracy i odejście od autorytetu opartego na władzy i strachu.
Chcemy wesprzeć profesjonalistów w tym, by mieli tych narzędzi więcej, dlatego zapraszamy na webinarium, na którym porozmawiamy o konkretnych pomysłach na to, jak radzić sobie w pracy z grupą dzieci, by wszystkie z nich były uwzględnione i bezpieczne w tej sytuacji.
Webinarium adresujemy do profesjonalistów, którzy pracują z dziećmi i rodzicami a szczególnie do tych, którzy pracują z grupami dzieci: nauczycieli szkolnych i przedszkolnych, wychowawców, opiekunów świetlicowych oraz kolonijnych, terapeutów zajęciowych, edukatorów, organizatorów zajęć tematycznych i rozwojowych, animatorów kultury.
Podczas webinarium poruszymy następujące tematy:
- Czym się charakteryzuje relacja współpracy?
- Jak uczyć dzieci współpracy?
- Jak zadbać o potrzeby wszystkich członków grupy?
- Jak realizować zadania, które mamy do zrealizowania w oparciu o relację współpracy?
- Jak szukać rozwiązań, które będą do zaakceptowania dla wszystkich zainteresowanych?
- Jak dbać o siebie i swoje zasoby?
- Jak ustalać priorytety?
- Współpraca a stawianie granic
- Współpraca a autorytet i przywództwo
17. 10 nieporozumień wokół poczucia własnej wartości
Poczucie własnej wartości to termin, który jest bardzo różnie rozumiany w poszczególnym podejściach. Rodzice, którzy przychodzą po wsparcie mają też bardzo różne rozumienie tego pojęcia. Są takie sposoby rozumienia poczucia własnej wartości, które bardzo utrudniają to, by je mieć i wspieranie ludzi w rozwoju w tym obszarze. Jeżeli chcemy traktować poczucie własnej wartości tak, by wspierało to dzieci i dorosłych, warto przyjrzeć się popularnym mitom, które funkcjonują w społecznej świadomości.
Podczas webinarium poruszymy następujące tematy:
- Do czego poczucie własnej wartości przydaje się specjaliście w jego pracy?
- W jaki sposób możemy wzajemnie wspierać się w kontakcie z poczuciem własnej wartości?
- Co wspiera poczucie własnej wartości dzieci?
- Jak poczucie własnej wartości rodzica wspiera relacje w rodzinie?
- Co nie wspiera poczucia własnej wartości?
- Dlaczego tak wiele osób ma niskie poczucie własnej wartości, mimo że tak bardzo im zależy by było wysokie?
18. Jak rozumieć rozwój?
19. Podstawowe narzędzia konsultanta
Podczas webinarium poruszymy następujące tematy:
Rozpoczynanie i zakończenie konsultacji.
Do czego mogą się przydać konsultacje
Określanie celu konsultacji i dalszej pracy
Słuchanie
Zadawanie pytań
Robienie notatek
Budowanie kontaktu
Poczucie bezpieczeństwa
Kontrakt
20. Czego się boją konsultanci
Czego się boją konsultanci?
– błędów,
– pustki w głowie,
– bezradności,
– bycia ocenionym,
– niezadowolenia klienta,
– utknięcia,
– tego, że komuś zaszkodzą
– tego, że nie są gotowi.
i wielu innych rzeczy.
Jeśli chcesz zaopiekować się swoimi obawami i pobyć we wspierającej grupie innych profesjonalistów, zapraszamy Cię na webinarium.
Są takie obawy, którymi opiekujemy się, szukając umiejętności i wiedzy na dany temat lub sposobu działania, a są i takie obawy, które dotyczą nas samych.
Podczas webinarium przyjrzymy się temu:
– jak opiekować się swoimi obawami
– jakie są najczęstsze obawy konsultantów
– jaka jest istota pracy konsultacyjnej w rodzicielstwie bliskości
21. Poczucie własnej wartości
Opowiadamy o różnych perspektywach patrzenia na poczucie własnej wartości. Pokazujemy też narzędzia, które wynikają z tych perspektyw. Zajmiemy się poczuciem własnej wartości profesjonalistów, rodziców i dzieci.
Przyjrzymy się temu, co poczucie własnej wartości ma wspólnego z:
– z regulacją,
– z przekonaniami, które mamy na swój temat
– z umiejętnością dbania o siebie
– kompetencjami społecznymi.
22. Asertywność w pracy profesjonalisty
Asertywność to bardzo cenna umiejętność. Pomaga nam ona dbać o siebie i swoje granice. Chcemy pokazać umiejętności, które pomagają dbać o swoją asertywność w sferach:
- emocji i regulacji
- myśli i przekonań
- działania
Często słyszymy, że ludzie mają trudność z asertywnością mimo, że się jej uczyli. Nasze doświadczenie wskazuje, że najczęściej dzieje się tak, gdy koncentrujemy się tylko na asertywnym zachowaniu, pomijając swoje emocje i myśli.
23. Strach i lęk
Strach jest ważną emocją, której często doświadczamy. Umiejętność jej obsługiwania bardzo nam pomaga w życiu. Często okazuje się, że pod spodem różnych trudności, zarówno profesjonalistów, jak i ich klientów, kryje się strach. Dlatego narzędzia, które służą do identyfikowania tego strachu i opiekowania się nim mogą bardzo wesprzeć nas w pracy z ludźmi.
24. Jak wspierać rodziców, którzy są w konflikcie wokół wychowania dzieci
Wokół wychowania dzieci ujawnia się wiele konfliktów. W dzieciństwie nie uczymy się tego, jak radzić sobie z różnicami, co powoduje, że w dorosłości mamy z tym trudność. Rodzice, którzy są w konflikcie przychodzą często, gdy ten konflikt jest już bardzo zaostrzony. Praca z rodzicami w konflikcie jest wyzwaniem, dlatego chcemy wesprzeć w tym osoby, które pracują z rodzicami.
25. Jak nie być ratownikiem?
Jak nie być ratownikiem
W obszarze pomocy i wsparcia mocno obecna jest kultura „ratownika”, czyli podejście, w którym pomaganie innym jest misją, a nie pracą. Gdy wchodzimy w relację z miejsca „ratownika”, mamy skłonność pomagać innym, przekraczając swoje możliwości i granice oraz zapominając o swoich potrzebach.
Z byciem ratownikiem wiąże się branie odpowiedzialności za życie i decyzje innych ludzi i trudność z rozróżnianiem granic własnych i innych osób. Pomoc z pozycji ratownika jest mniej skuteczna i bardziej frustrująca. Niesie też dużo większe ryzyko wypalenia zawodowego.
Jeżeli:
nadużywasz siebie „dla dobra innych”,
wchodzisz w rolę sędziego,
masz trudność z braniem pieniędzy za swoją pracę,
odczuwasz złość na swoich klientów, gdy nie chcą korzystać z Twojej pomocy,
widzisz swoich klientów jako roszczeniowych,
masz trudności z szukaniem wsparcia i proszeniem o pomoc,
doświadczasz trudności z odmawianiem klientom,
działasz wbrew własnym przekonaniom i zasadom, dlatego że klientom bardzo na tym zależy,
może to oznaczać, że wchodzisz w te sytuacje w roli „ratownika”.
Zagadnienia, które będą poruszane:
✅ dobrostan specjalisty jego narzędziem pracy,
✅ jak uwierzyć w zasoby i kompetencje klienta,
✅ jak pracować, żeby być jak najmniej potrzebnym,
✅ jak wspierać klientów w braniu odpowiedzialności za siebie,
✅ jak wzmacniać kompetencje klientów i ich świadomość posiadanych zasobów,
✅ granice specjalisty i granice klienta,
✅ jak się nie poświęcać,
✅ jak sformułować cel swojej pracy i odróżniać cel swój i klienta,
✅ koło zgody.
26. Seksualność
Seksualność
Webinarium adresowane do profesjonalistów, którzy pracują z rodzicami i/lub z dziećmi.
Seksualność to jest temat, który pojawia się w naszej pracy nieustannie. Jeżeli pracujesz z dziećmi i z rodzicami, to bez względu na to, na czym polega Twoja praca, ten temat dotyczy także Ciebie i Twoich klientów.
Podczas webinarium opowiemy o tym:
Co to jest seksualność i jak wiele obszarów obejmuje?
Jakie podejście do seksualności najbardziej wspiera dzieci w rozwoju?
Po co specjalistom praktyczna, aktualna i oparta na nauce i praktyce wiedza o seksualności?
Jak się przygotować na sytuacje, które nas zaskakują lub stanowią dla nas wyzwanie?
Jak wspierać dzieci w rozwoju? W jaki sposób seksualność wiąże się z innymi obszarami rozwoju dziecka?
Jakie umiejętności, wspierają w kontakcie z seksualnością?
Jak wspierać rodziców w rozmowach i proaktywnym wspieraniu dzieci w rozwoju seksualności (werbalne i niewerbalne sposoby przekazywania dzieciom wiedzy, kompetencji i postaw, związanych z seksualnością).
Oferta
- Standardowa cena
- Program z dostępem czasowym – na 3 miesiące od momentu zapisu
- Dostęp do archiwum 26 webinarów dla profesjonalistów
- Wersje mp3 nagrań
FAQ - często zadawane pytania
Poniżej znajdują się najczęściej zadawane pytania. Naciśnij znak „+” przy interesującym Cię pytania, aby zobaczyć odpowiedź.
Jak długo będą dostępne materiały?
Dostęp jest przez 3 miesiące od momentu zapisania się (zakupu).
Czy mogę otrzymać fakturę?
Do każdego zakupu kursu jest wystawiany dokument sprzedaży. Wystarczy podać dane firmy i NIP przy składaniu zamówienia – dokument zostanie wysłany automatycznie po dokonaniu płatności. Jeśli potrzebujesz nietypowej faktury (np. na placówkę oświatową), zgłoś taką potrzebę przed zapisem pod adresem bartek@platformarozwojowa.pl
Jakie są wymagania techniczne?
Webinaria na żywo odbywają się na platformie Webinarjam i można je oglądać na komputerze lub na smartfonie – nie jest potrzebne instalowanie dodatkowego oprogramowania.
Nagrania będą dostępne na Platformie Rozwojowej – z wersją mp3 do słuchania.
Nie mogę być na żywo na webinarium...
Webinaria są nagrywane. Nagrania nowych webinarów będą pojawiały się na Platformie Rozwojowej następnego dnia rano.
Mam więcej pytań...
Napisz na adres bartek@platformarozwojowa.pl